اهواز-معاون هماهنگی امور اقتصادی و امور بین‌الملل استانداری خوزستان اظهار کرد : اهمیت و حساسیت اقتصاد خوزستان موضوعی ملی و فرا استانی است و اقتصاد کلان کشور بسیار متاثر از اقتصاد این استان زرخیر است.

اقتصاد کلان کشور متاثر از اقتصاد خوزستان است

به گزارش قدس آنلاین، سید علی بحرینی اظهار کرد : اهمیت و حساسیت اقتصاد خوزستان موضوعی  ملی و فرا استانی است و اقتصاد کلان کشور بسیار متاثر از اقتصاد این استان زرخیر است.

وی افزود: لذا جهت استفاده حداکثر از این  فرصت و دستیابی به توسعه پایدار همانطور که در سند چشم انداز جمهوری اسلامی ایران و افق1404 بر ارتقای قدرت  توان تولید اقتصاد کشور باویژه گی های رشد پرشتاب و مستمر دیده شده است رفاه بالاتر جهت مردم استان نیاز به برنامه ریزی هماهنگ و مستمر ودرک صحیح از خواسته ها و نیاز های شهروندان است.

 بحرینی ادامه داد :گسترش واستفاده بهینه از سرمایه گذاری یکی از رموز موفقیت استان در دستیابی به رشد پایدار و بالای اقتصادی می باشد .برهمین اساس افزایش سرماسه گذاری هر چند شرط کافی در دستیابیبه رشد توسعه اقتصادی نیست اما شرط لازم آن به شمار می روداز این رو افزایش سرمایه گذاری و همچنین تخصیص بهینه سرمایه ها به فعالیت هایی که حداکثر کار آمدی بهره وری را داشته باشد یک ضرورت اجتناب پذیراست.

وی خطاب به استاندار خوزستان گفت: بدون تردید اجرای مدل اقتصاد مقاومتی و رشد و پیشرفت درون زا بدوت شناخت ظرفیت ها و قابلیت ها و بدون آشنایی با مشکلات، واقعیت ها و امکانات استان امکان پذیرنخواهد بود.

حرینی همچنین عنوان کرد : توزیع نامتوازن اعتبارات و امکانات باتوجه به تنوع زیست بوم طبیعی ، جغرافیایی، فرهنگی اجتماعی و قومی ضرورت و فوریت برنامه ریزی برای پویایی درون استان را آشکارتر می سازد وهدایت امکانات و اعتبارات پیرامون ایجاد و توسعه زیر ساخت ها، جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی را بدنبال خواهد داشت .

وی بخش کوچکی از وظایف اخیراین معاونت را بدین شرح عنوان کرد: اهتمام جهت اشاعه فرهنگ سرمایه گذاری و ایجاد باورعمومی ، تلاش درجهت استفاده بهینه و کامل از ظرفیت های استان، توسعه زیر ساخت ها جهت جذب سرمایه گذاری، یکپارچه سازی فرآیندهای جذب سرمایه گذاری در استان و حذف فعالیت های تکراری و موازی در کلیه دستگاهها، ایجاد پنجره واحدسرمایه گذاری در راستای کاهش زمان پاسخگویی، امکان ارائه خدمات غیرحضوری و تحت وب، شفافیت در امور و افزایش قدرت تصمیم گیری مراجعان.

سید علی بحرینی عنوان کرد: به اعتقاد بنده و کارشناسان ریشه بسیاری از مشکلات و گرفتاری های وسایر بخش ها نظیر اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، آموزشی و...در حوزه  اقتصادی می باشد لذا بهترین راه برون رفت را جذب سرمایه گذار خارجی و داخلی یافته ایم..

معاون هماهنگی امور اقتصادی و امور بین‌الملل استانداری خوزستان :ادامه داد : ایجاد یک عزم و باور عمومی و اجتناب از بخشی نگری و حمایت همه جانبه دستگاه های دولتی و خصوصی یقینا راه میانبر به رفاه اقتصادی و معیشتی مردم خونگرم خوزستان می باشد و در این راستا هرگونه بی توجهی و کم توجهی نه تنها آسیبی جدی به اقتصاد استان و به تبع آن کشور را بدنبال خواهد داشت بلکه سبب فرصت سوزی خواهدشد.

وی در پایان عنوان کرد: در محضر شما عزیزان از جانب خود و کلیه مسئولان، همه سرمایه گذاران را به حضور در سرزمین فرصت های طلایی استان خوزستان و استفاده از همه ظرفیت ها و مواهب این استان دعوت نموده و متعهد می شویم که ضمن حمایت، هدایت و صیانت از سرمایه این بزرگواران در تمامی مراحل حامی و پشتیبانی آنان باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.